Gepost door: Mieke | 9 december 2007

Planning

Ik ben nu geen management assistente voor één, maar voor twee managers. Alles loopt door elkaar. Mail van A, inbox van B, taken van A een brief van B en vervolgens mijn eigen mailtjes. Ik dubbelcheck alles de hele dag en tot dusver heb ik het in de hand. Het is een hele leuke organisatie. De ene manager ken ik nog niet zo goed, maar met de andere kan ik het heel goed vinden. Kortom, ik doe er veel moeite voor en ik heb het naar mijn zin.

Vrijdagavond gingen we naar Elles. Wij zouden een soepje maken. Zaterdag overdag naar Zeeland. De kleine bewonderen van Christie en Huib. Zaterdagavond naar de verjaardag van opa. Zondag naar Anne dr verjaardag.

Dat vroeg om een strakke planning met dito voorbereiding.  Boodschappen en kadootjes. Alles was in de pocket. Het was erg gezellig bij Elles. Ze had hapjes geregeld. Wij een filmpje. Alles ging superrelaxed. Het leek wel een avond vakantie. De volgende ochtend stond er ontbijt klaar met versgeperste jus d’orange. Helemaal top. We hebben lekker bijgekletst, we hebben gelachen om de film en ook toen we gingen slapen hebben we in het donker nog na liggen lachen en kletsen.

Toen nog even snel een kerststukje halen voor opa. En door naar Zeeland. Storm is een plaatje! Hij lijkt twee druppels water op zijn zus. Alles gaat goed met hem. En ook zijn mama is weer aan de beterende hand. Fijn om ze weer te zien.

Terug naar het noorden werden we bijna van de weg afgeblazen. Wat een storm over de open vlakte tussen Goes en Dordt. Toen we bij opa aankwamen vroegen we ons af of we door zouden rijden of een tukje zouden doen in Dordrecht.

Opa had het naar zijn zin. Kamer vol visite. Kachel op standje tropisch. Vrouwen links , mannen rechts. Geen idee waarom, maar dat is altijd zo geweest als mijn oma of opa hun verjaardag vierden. De dames namen hun handwerkjes mee en gingen aan de eettafel zitten. De heren namen plaats op de bank en staken sigaretjes op en kletsen op die manier bij.

We besloten om in Dordrecht te blijven. Het kacheltje hakte er in. Na een dagje sjezen, zakten de ogen ter plekke dicht. Daarbij kwam de combinatie van het fanatieke windje en de plens water uit de lucht.

Vanmorgen troffen we Ans en Piet dus bij het ontbijt. Daarmee ook nog even bijgekletst. Vervolgens naar Anne en Paul. Heel even een bakkie gedaan. Ze hadden het druk met de voorbereidingen van twee verjaardagen.

Vervolgens naar huis. Daar zijn we dus nu. Vol weekendje. Niet spontaan, maar strak in de planning. En toch heel erg gezellig!

Nu lekker nog even naar beneden… gewoon even een paar uurtjes met zijn twee.


Geef een reactie

Categorieën

