Gepost door: Mieke | 15 november 2007

Tijdboekje

Het zal de vaste lezers niet ontgaan zijn dat ik druk werkzoekend ben. Dat houdt in dat ik regelmatig mensen een handje ga geven op een bureau, waarvan ik hoop dat ze me aan werk gaan helpen. Ik solliciteer op banen in de vorm van mailen en bellen. En ik speur het internet af naar vacatures.

Het houdt ook in, dat er op het moment heel weinig inkomsten zijn aan mijn kant. Zeg maar gerust minder dan weinig. En dan komt al snel het fenomeen huishoudboekje om de hoek kijken. Wat geven we waaraan uit? Kan het minder? Kan het anders?

Aanscherpen Mijn telefoonabonnement kan vervangen worden, dus dat ga ik braaf omzetten naar een goedkoper abonnementje. Daarnaast is het ook weer de tijd van het jaar om de zorgverzekering nog eens op scherp te zetten. Ook braaf de prijzen vergeleken bij Independer.

2008: mijn jaar Aan de andere kant ben ik erg optimistisch. Er hangen zoveel ballen in de lucht dat het echt niet zo heel lang meer kan duren voordat er weer inkomsten binnenkomen. En met de huidige arbeidsmarkt zou dat zomaar eens behoorlijk wat meer kunnen zijn dan ik voorheen kreeg bijgeschreven. Ik maak me nu druk om geld. Maar ik heb de luxe dat ik weet dat het voor nu is. In 2008 ziet het er compleet anders uit.

Kostbaar? Hoe banaal ook, het kan je behoorlijk bezighouden als je krap zit. Toch, als je er een beetje bij stilstaat is het kostbaarste goed wat je hebt, het raarste begrip dat we hebben uitgevonden als mens: tijd. Tijd is niks. Tijd is iets wat we ons hebben opgelegd. En waardoor je je opgejaagd kunt voelen.

De lengte die we spenderen hier op aarde meten we af in tijd. En je kunt het besteden zoals je wilt. Het is niet iets wat je op je rekening kunt storten als appeltje voor droge dagen. Je kunt wel beslissen waar je het aan spendeert.

Het kostbaarste bezit dat je hebt, plannen we niet om wijs te besteden. Of bewust uit te geven aan leuke dingen. Waarom niet?

Misschien toch maar eens een tijdboekje opzetten. Hoewel… daar gaat ook al snel weer een paar uur in zitten😉


Geef een reactie

Categorieën

