Gepost door: Mieke | 14 november 2007

Tocht

Zojuist weer op gesprek geweest bij een bureau. En alweer erg leuke meiden. Joepie. Ze gaan me voorstellen op een functie die me heel erg leuk leek. En niet al te ver van huis. Ik ben benieuwd hoe dat gaat rollen.

Het bureau zit op de Keizersgracht. Ik heb een stokbroodje gekocht en ik ben op het gemakje naar het Centraal Station gelopen. De dingen die je dan opvallen…

Etalageramen waarboven in een strakke letter de naam van de winkel staat. En met een krulletter de payoff op het glas.

Dolcis, de schoenenwinkel ernaast, heeft een ronde letter in het logo en daaronder een strakke letter voor de payoff.

Zara, het kledingmerk doet niet aan seizoenen. Om de 6 weken verandert de gehele collectie. Dus 13 nieuwe collecties per jaar.

Een schoenenwinkel waar de schoenen buiten door ge-displayed worden. Lijkt bijna of ze de winkel uit zijn gelopen.

Lush, winkel van verse zeepjes. Shampoos met een tht-datum erop. Lijkt bijna een groenteboer.

🙂 Allemaal marketing. Allemaal zo van de straat te plukken.

Ik heb heerlijk om me heen gekeken wat er te halen viel. Wat een fijn vak is het toch.


Geef een reactie

Categorieën

