Gepost door: Mieke | 14 november 2007

Wat moet ik daar nou mee?

Op de site hyves kun je niet alleen een hyve maken van jezelf, maar van alles wat je leuk vindt. Mensen kunnen daar lid van worden en zo heb je een hyve van een gedeelde interesse. Dus een soort digitale club van kantklossers, squashers, autoliefhebbers, whatever.

Ik had een aantal hyves gemaakt van woonplaatsen. Dat was destijds uit zakelijk oogpunt. Ik had een bedrijfje dat zich focuste op regionale activiteiten en de hyves waren een klein onderdeel van het marketingcommunicatieplan.

Inmiddels is het bedrijfje behoorlijk ter ziele. De hyves bestaan nog. En dat is nou precies waar het in dit verhaaltje over gaat.

Huh?!? Bij één van de hyves had iemand mij een mailtje gestuurd. Hij vertelde dat hij een logo had ontworpen voor die plaats. Het was gebaseerd op het logo van Lonsdale. Hij had de letters weggehaald en er ONS DEEL van gemaakt. Lonsdale is een merk dat geassocieerd wordt met rascisme, zo had hij er nog bijgezet. Hij vond dat wel fijn als dat de basis was van het logo.

Ik klikte op zijn profiel. Het eerste wat me aanstaart is een foto waarbij de persoon een pistool richt op de fotograaf.

Wat moet ik daar nou mee?


Geef een reactie

Categorieën

