Gepost door: Mieke | 29 oktober 2007

Intrigerend

In de sauna las ik de Happinez van een paar maanden geleden. Er stond een artikeltje in over een site waar je een curriculum illusione aan kunt maken.

Dat is een curriculum, maar dan niet over wat je gedaan hebt, maar wat je nog gaat doen. Op de pagina kun je zelfs aanmaken wanneer je denkt te overlijden. Bij ieder jaar kun je neerzetten wat je denkt dat er in dat jaar gaat gebeuren.

Nou ben ik een chaoot in hart en nieren. Als ik een planning maak, dan is dat bezigheidstherapie. Ik houd me er namelijk zelden aan. Ik heb meer met deadlines dan met planningen.

Maar is dit echt een planning? Voor sommigen misschien wel. Maar ik vind het vooral intrigerend dat je wordt gedwongen om na te denken wat je wilt doen. Als je 84 wilt worden, ga je dat dan redden op de manier waarop je nu leeft? En daarnaast is je verbeelding je eigen begrenzing. Wil jij over 5 jaar een ferrari voor de deur? Wie houd je tegen om het er in te zetten.

Je wildste plannen zijn het meest confronterend en uitdagend. Hmmm… intrigerend concept.


Geef een reactie

Categorieën

